Uzun Süre Bilgisayar Kullananlar İçin Önerilerim

Bilgisayarın yerini ne kadar telefonlar almaya başlasa da yine de hepimizin işi bilgisayara düşüyor. Kimimizin ise yaptığı iş tamamen bilgisayarla alakalı. Bilgisayarın karşısında uzun süre oturmak sağlımıza zarar verebilir. İşte uzun süre bilgisayar kullananlar için sağlık önerileri:

OTURUŞUNUZA DİKKAT EDİN

Her bilgisayar karşısında oturan ister istemez kambur pozisyonuna geçebiliyor ve bu pozisyonda oturuş omurga ve bel için çok zararlı, uzun vadede kamburluk ve bel ağrısı, eklem ağrısı gibi rahatsızlıklar çıkarıyor. Öncelikle bilgisayar karşısında otururken dik oturmalı ve ayaklarımız yere tam basmalıdır. Arkaya dik olarak yaslanmalıyız. Oturduğumuz yerin rahat olması çok önemlidir. Bilgisayar ekranınız göz hizanı biraz altında, gözle ekran arasında 50 cm bir mesafe olması gerekir.

UZUN SÜRE BİLGİSAYAR BAŞINDA OTURMAYIN

Aslında uzun süre bilgisayar başında oturanların çoğu şikâyetlerinin sebebi hiç kalkmadan bilgisayarın başında oturmalarıdır. Bilgisayar başında uzun süre oturmanız gerekiyorsa bile ara sıra başından kalkıp hareket edin. Basit egzersizler yapın. Bu hem biraz rahatlamamıza yarayacaktır, hem de uzun vadede sıkıntı çekmememizi sağlayacaktır.

GÖZLERİNİZİ KORUYUN

Uzun süre bilgisayara bakıldığında neredeyse herkesin gözü yorulur. Göz kırpma sayımız azalır ve en nihayetin de göz sağlığımız bozulabilir. Göz yorgunluğunu gidermek için bilgisayar başından 50-60 dk aralıklarla kalkmalı, uzakları seyretmeli, yakına uzağa aralıkla bakmalı, gözlerimizi normalden daha çok açıp kapatın. Bu tür egzersizler göz tembelliğimizi ve yorgunluğumuzu en aza indirecektir. Ancak bu egzersizleri yapma şansınız yoksa size önerim, göz koruyucu gözlüklerden bir tane almanız. Numarası sıfır olan ve hiçbir yan etkisi bulunmayan bu gözlükler sadece monitörden değil, gözünüzü diğer zararlı güneş ışınlarından da koruyacaktır.

OBEZİTE OLMAMAK İÇİN SPOR YAPIN

Filmlerde ve çevremizde gördüğümüz çoğu bilgisayar tutkununun kilo sıkıntısı var. Sizin de tahmin ettiğiniz gibi bunun en büyük sebebi hareketsizlik. Bilgisayar başında günümüzün çoğunu geçiriyoruz ve neredeyse hiç hareket etmiyoruz. Günde 1-2 saatimizi spora ayırırsak hem daha sağlıklı oluruz hem de bilgisayarın bize verdiği zararı en aza indiririz. Bilgisayar başında otururken bir şey yiyip içmemeye dikkat etmeliyiz.

Erhan Yıldız

İstanbul doğumlu, İstanbul Teknik Üniversitesi mezunu, blog sevdalısı.

Uzun Süre Bilgisayar Kullananlar İçin Önerilerim” için bir yorum

  • Ocak 29, 2017 tarihinde, saat 10:09 pm
    Permalink

    Teşekkürler, ben çok fazla bilgisayar kullanıyorum. Önerileriniz benim işime yarayacak.

    Yanıtla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir